Anul 2020 s-a dovedit a fi un an plin de provocari pentru companiile cu profil manufacturier din Romania, fortand luarea anumitor masuri aproape peste noapte pentru a asigura siguranta angajatilor cu privire la criza COVID-19 la mijlocul lunii martie.
Consultanta Lean Six Sigma si RPA
Valoarea medie a unei comenzi
Comenzi returnate
Mai multe comenzi
Provocarea
La sfarsitul anului 2019 compania se confrunta cu o rata de returnare a comenzilor de 14.4% si o crestere a numarului de clienti noi cu doar 5.6% fata de anul 2018 pe piata din Romania. O particularitate a pietei locale de vanzari online este ca 83% din clienti prefera sa plateasca ramburs. Toate aceste lucruri au impins compania sa identifice nevoia de a apela la consultanta Lean Six Sigma si RPA.
In momente de criza, majoritatea companiilor de multe ori apeleaza la reducerea preturilor si reorganizarea echipelor de vanzari. In 2020, aceste masuri clasice au devenit insuficiente pentru a aduce majoritatea companiilor inapoi la pragul de rentabilitate, in ciuda faptului ca Guvernul a usurat o parte din povara financiara provocata de criza de sanatate COVID-19.
Problemele principale
- Politica ineficienta de vanzari
- Serviciile post vanzare neoptimizate
industrie
Servicii oferite
Abordarea noastra
Pentru a intelege care sunt provocarile cu care se confrunta organizatia, am realizat o evaluare a acesteia prin care am scos la suprafata dificultatile si amploarea lor.
- Am identificat motivele din spatele ratei de returnare a comenzilor
- Am verificat modalitatile de comunicare cu clientii din cadrul serviciilor post vanzare
- Am scolarizat echipa companiei in domeniul calitatii, cu focus pe partea de servicii
Consultanta Lean Six Sigma si RPA pentru implementarea solutiilor
“Quality in a product or service is not what the supplier puts in. It is what the customer gets out and is willing to pay for”
– Peter Drucker
Cu ajutorul evaluarii Lean am descoperit ca echipa de management a inteles gresit ce inseamna calitatea serviciilor, parte a principiului Calitate – Cost – Livrare.
In cadrul analizei Six Sigma am descoperit ca rata de returnare a comenzilor a fost cauzata de clienti nehotarati care plasau comenzi prin sistemul de plata la livrare, variabila cu impact principal fiind politica agresiva de vanzari a companiei.
Solutiile implementate s-au concentrat pe doua directii:
- Modificarea politicii de vanzari din agresiva in asertiva, prin renuntarea la eforturile de convingere a vizitatorilor cu prospect negativ in clienti efectivi, astfel reducand rata de retur a comenzilor de la 14.4% in 2019 la 1.7% in 2020 – indicatorul fiind imbunatatit cu 88.2%
- Imbunatatirea comunicarii cu clientii existenti si construirea unui serviciu post vanzare de calitate prin implementarea unui numar de boti RPA si oferind informatii valoroase potentialilor noi clienti, imbunatatind rata de crestere a numarului de clienti de la 5.6% in 2019 la 22.3% in 2020 – indicatorul fiind imbunatatit cu 398%
Toate aceste schimbari au adus o crestere a valorii medie pe comanda cu 83.9% si mai multe comenzi cu 7.7% in 2020 fata de 2019.
Comenzi returnate
Clienti noi
Valoarea medie a unei comenzi
Mai multe comenzi
Alte studii de caz
La sfarsitul anului 2019 compania se confrunta cu o rata de returnare a comenzilor de 14.4% si o crestere a numarului de clienti cu doar 5.6% fata de anul 2018 pe piata din Romania. O particularitate a pietei locale de vanzari online este ca 83% din clienti prefera sa plateasca ramburs.